Tuesday, December 29, 2009

terdampar di UMP saat mereka mereka yang len bergumbira bercuti sakan di umah membuatkan aku selalu sangat teringin nak makan something..cam owg ngidam plak kan?

mengidam itu boleh berlaku kepada sesiapa sahaja oki! idoklah perangai itu dituju khas untuk ibu2 mengandung sahaja..ape yang aku idam2 kan???let scroll down babe!








ni lauk kegemaran tiap kali menjelang raya haji.cuti raya haji ri tue mmg balik melaka.tapi tahun nie, xsempat plak merasa daging korban.tahun2 sebelom neh, pagi raya tue dah de owg sedekah daging.udahnye, aku merequest menu ini dari mangsa2.hahahahaha...sesuka hati jek kan merequest.

first, mtk kat nadi. sembang2 kat facebook, request suh die masakkan daging neh pastu bawak balik UMP nnti.tp bile die balik tu idok diberitahu plak.

then, request plak ngn mek zila.memula tny die balik dop umah ujg mggu.berita gembiranya, she's back..hehhe..aku pun requestlah ngn die..


and then..dua2 nya memakbulkan hajat di hati.memula mek zila yg bawakkan.siap ade nasi ngn sayur kacang lagi tue..gigihnye kamu memasak untuk saya..mekasih ea mek zila!

pastu, nadi plak balik UMP.even lauk tue mak die yg masak, at least, die gak yg request kan pada maknye suh masak kan?tq sayang!

sayanglah kowang dua neh lebey..hehheehe










ha....karamel neh mmg sngt2 lah saya suke.dulu, mase bulan posa jek pat makan.pasal ape?pasal mende neh ade jual kat bazar ramadhan.hehehe.pastu, pk2..bek blaja wat kan?xkan bile nak makan jek..tggu ramadhan..hahaha..biapun hari2 bese ade je jual kat kedai..tp kebiasaan nye, kegiatan membeli kuih hny berlaku di bulan posa..
then, godek2 tenet..carilah resipi.ooo..senang jek upenyer wat kuih neh.2 sekali try jek..dah menjadi.puding nie termasuklah gak dlm list teringin tue.lebey2 lagi bile bace blog mek zila tue.watkan puding neh tuk hubby die.lagilah meleleh air liur nengok gmbar lam blog die.

makanya, balik cuti ri tue..dgn gigih aku menghasilkan puding neh.amik ko.melantak sesuke hati smpai habes sbb yg len xsuke mkn puding neh.hanyir bau telur lah..gelilah..apelah...bagus gak..xde saingan..hahahhaa








ini ialah bubur kacang ea.idoklah aku ngidam bubur kacang durian.bukan musim durian pun skg.cukuplah pat makan bubur kacang jek.teirngin nie aku sampaikan pada mak.then, esoknye..mak pun masakkan..waaaaaaaaaaaaaa...sgt terharu..itulah kasih mak kan?ckp nak makan jek..terus dapat..sayang sayang sayang mak sangat sangat sangat........ =). sampai satu periuk mak masak kan..thank you mak!




mmm...kesimpulannya, hajat aku pada tahun 2009 telah tercapai..tak yah tunda2 untuk next year..alhamdulilah...special big thanks to mek zila,nadi n my mom...hajat gini mmg lah senang ditunaikan..ye dok?


gambar2 semua adalah ehsan dari google image..hehehe



p/s: lagi 2 hari dah 2010..ape azam?mmm..saya berazam untuk idok tido selepas subuh..payah gak neh...liat kan?but, ill try my best! =)..tapi mengapakah xnak tido selepas subuh??nanti kite kongsi ye..

No comments:

Post a Comment