Tuesday, February 9, 2010

...enough is enough...

....entah....

aku tak tahu ape jalan nye

dan aku xnampak ape carenye

nak wat tak kisah?

macam mane nak wat seolah2 aku tak tahu apa2...sedangkan aku tahu semuanya..

S.E.M.U.A!

semua yang disorokan..semua yang tak pernah diceritakan..

camne leh tahu?

Tuhan itu Maha Kaya sayang...perkara yang elok kalau disorok,dirisik2..tahu jugak..inikan pulak perkara yang Tuhan sendiri tak kan redha..akhirnya, tanpa sedar kau sendiri yang membuka pekung di dada kerana aku sudah menemui buktinya hari ini.


then sekarang nie..adekah aku berdosa andai aku bia kan je...wat xreti je..sedangkan Tuhan bagi aku peluang untuk tahu kebenarannya..

disimpan...hati yang akan terasa sakit bila diri aku seolah2 macam xwujud bagi dia

diluah...aku tahu,impaknya akan lebih teruk..


then???

aku mampu doa je..doa dgn Tuhan..kerana DIA yang lebih berkuasa...

andai apa yang dilakukan ini betul,restulah...tapi andai apa yang terjadi ini salah pada hukumMU..salah pada jalanMU...tunjukkanlah kekuasaanMu sebelum lebih jauh tersasar.


aku kira perkara itu sudah berlaku 3kali.tapi tak tahulah kalau apa yang pernah terjadi,lebih dari itu.3kali kau terlepas.3kali Tuhan membiarkan itu berlaku.tidakkah pernah kau terpikir,Tuhan masih sayangkan kau kerana DIA tidak pernah menggunakan kekuasaanNYA untuk mengaibkan kamu?Yes, i know you take precaution.i know it.tapi,kalau Tuhan nak, apa2 boleh terjadi..DIA tidak pernah memberikan balasanNYA sekarang kerana DIA masih memberi peluang untuk kau berubah..




p/s: aku sudah lelah.aku sudah penat.memendam.berfikir.mengambil berat.enough is enough.aku jangka kau juga sudah cukup dewasa untuk nilai sama ada apa yang kau lakukan itu betul atau salah.jadi, pergilah.mana saja langkah kau pilih,itu urusanmu kerana aku tidak mahu kasih sayang dan ambil berat aku terhadap kamu dilabelkan sebagai menjaga tepi kain orang.

1 comment:

  1. ak tahu siape yg ko ceritakn..

    klo diberi kekuatan tuk menegur..tegur la.
    klo x...berdoa sj la..
    moga allah membuka ati die...
    n..menyedarkn die...

    ReplyDelete